zondag 21 november 2010

!!! Treinstaking op 23 november !!!

Het Autonoom Syndicaat van Treinbestuurders (ASTB) houdt vast aan de stakingsaanzegging voor 23 november. Het overleg met de directie van de NMBS heeft niets opgeleverd.
De stakingsaanzegging van het ASTB loopt van 22 november om 22 uur tot 24 november om 6 uur. Op dinsdag 23 november willen ze de sporen blokkeren, al is nog niet duidelijk waar.

Het ASTB eist een betere veiligheid op het spoornet, in het bijzonder door de invoering van het Europese veiligheidssysteem ETCS in plaats van het huidige TBL1+. Ze vragen ook betere werkomstandigheden.

Donderdag overlegden de treinbestuurders nog met de top van de NMBS, maar dat heeft niets opgeleverd. Het ASTB blijft het naar eigen zeggen onverantwoord vinden dat de veiligheid van de reizigers niet gewaarborgd is.

Bron: Hln

24 opmerkingen:

  1. we zijn het beu om steeds de duppe te zijn van jullie stakingen, waarom gaan jullie niet de verantwoordelijken van al deze miserie lastig vallen ipv ons ??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Cynthia Uyttersprot22 november 2010 om 10:05

    ik ben volledig akkoord, jullie kunnen jullie niet inbeelden wat voor problemen jullie enkel en alleen in mijn gezinnetje veroorzaken!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, men is echt moe van al deze stakingen... we kunnen echt niet altijd rekening houden met jullie stakingen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hopla.. val de treinreiziger er maar weer mee lastig! Goe bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is gewoon onbeschoft dat ze dat nu weer op ons kap schuiven. En dan nog zogezegd in het kader dat de veiligheid van de reizigers gewaarborgd dient te worden. Dat die knoerten maar eens eerst hun dienstverlening waarborgen. Strontbeu ben ik het! Nu gaan ze nog eens staken voor een beveiligingsysteem op de sporen, omdat ze blijkbaar nog niet eens wakker kunnen blijven achter hun stuur en niet eens zien dat de lichten op rood staan !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De rollen zullen vroeg of laat wel eens omgedraaid worden.
    De veiligheid van het treinpersoneel zal niet meer gegarandeerd zijn tegen de gedupeerde reizigers.
    En dan verschieten jullie dat de reizigers meer en meer agressief optreden tegen jullie...
    Jullie krijgen wat jullie vragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben het stilaan beu om mijn schaarse verlofdagen op te offeren omdat vakbondsidioten het nodig vinden om te staken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Johan inderdaad maar die mannen zitten wel schoon thuis in plaats van op straat te komen. Nee zu die mannen staken thuis vanuit de luie sofa. Van geen wonder dat ze de smaak van het staken rap te pakken krijgen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Doordat wij de trein nemen hebben jullie werk. Omdat jullie je werk niet doen heb ik kans mijn werk kwijt te geraken. Dank u wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. we moeten met zen allen de kostenrekening eens doorsturen naar de vakbonden. Eens zien hoe lang ze dan nog zullen staken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Laat ons één dag gratis reizen. De NMBS zal het voelen en de reizigers zullen aan jullie kant staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Meeste reizigers hebben toch een abonnement, dus het NMBS bestuur heeft maar een minimum verlies op deze wijze. Dieze stakingen zijn geen oplossing voor de gewone man en nog minder voor de NMBS !!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik vind het idde wel goed

    BeantwoordenVerwijderen
  14. bbuullsshhiit waar gaan ze staken precies

    BeantwoordenVerwijderen
  15. als de treinen niet rijden, is er geen veiligheidssysteem nodig,
    als er geen veiligheidssytemen nodig zijn, is er geen reden nodig om te staken,
    dus waarom staken jullie dan?
    extra dagje conge zeker, gelijk de vorig keer,
    eigenlijk heel egoistisch allemaal...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En dan nog de treinabonnementen zo duur maken terwijl je niet eens op het openbaar vervoer kan rekenen. Ik zit 2 maanden in Antwerpen op school en het is nu de 2 keer dat de treinen staken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heeft er iemand enig idee WAAR ze staken?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja ik heb gehoord via via dat ze het ergens op de sporen gaan doen. Tsssss....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wij reizigers zijn altijd de dupe van de stakingen.wij komen te laat op het werk of helemaal niet maar niemand die onze kosten gaat betalen

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ben het eens met bijna alle reacties moet ik zeggen. Ik mag morgen de bus (weer) nemen en zo twee uur meer aan vervoer besteden dan op een normale dag. De stakers treffen in de eerste plaats de reizigers, niet de nmbs-top. Snappen ze dat nu nog niet???

    BeantwoordenVerwijderen
  21. t strafste van al is dan nog dat ze niet weten waar er hinder zal zijn. Moet ik morgen mijn zoon van 15 om zeven uur naar t station sturen, niet wetende of er wel een trein is? Moet hij de zoveelste dag school missen?
    Krijg ik nu een terugbetaling van zijn abonnement voor alle dagen dat hij de trein niet kon pakken omdat er gestaakt werd?
    t is wel goed geweest nu. De veiligheid van de reizigers??? Dat mijn zoon morgenvroeg misschien een uur moet staan wachten in t station, is dat veilig?
    En al die mensen die idd niet op hun werk geraken? Die krijgen van hun leidinggevende een slechte naam.
    t is wel goed geweest nu, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Derde dag verplicht verlof nemen! hier ben ik echt niet goed van !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. alle burgers moeten 1 maand lang geen trein gebruiken dan v oelen jullie het eens om gepakt te worden en hebben jullie straks geen baan meer net als ik wanneer er niet gewerkt kan worden door jullie,jullie zijn niet wijs

    BeantwoordenVerwijderen
  24. het is tegenstrijdig te zeggen dat de politiek hiervoor een stuk in beraad gaat daarin tegen kan het spoorwegen net een verbeterde reglementairing krijgen is het ja zeg mee ja

    BeantwoordenVerwijderen