donderdag 1 juli 2010

Groeten vanuit de Harz

Wij zijn zeer goed aangekomen in de Harz en ondertussen zitten er al 2 dagen op. Gisteren zijn we eerst naar Eichenberg geweest daar hebben we enkele taurussen kunnen fotograferen. Dan ging het verder naar Nordhausen maar hier was niet veel te zien, dus beslisten we voor verder te gaan naar Netzkater. Hier bezochten we een koolmijn, het bezoek begon met een treinrit in de mijn daarna legden we een deel te voet af. Ondertussen was het 16u30 en besloten we verder te rijden naar ons hotel, maar we hielden eerst nog een tussenstop in Eisfelder Tahlmuhle. Hier konden we de eerste stoomlocomotieven van de dag fotograferen.

Vandaag begon de dag om 8uoo met een stevig ontbijt. Daarna zijn we met de auto naar Gernrode gereden en hier namen we de dan de stoomtrein naar Alexisbad. Eens in Alexisbad aangekomen hebben we dadelijk de raibus terug genomen naar Gernrode. In gernrode bezochten we de plaatselijke koekoeksklokken fabriek en dat was zeker de moeite waard. Ondertussen ging het weer op de avond aan en besloten we terug te keren naar Wernigerode. Maar onderweg in Blankenburg had Maarten een Voith Maxima zien staan en dit was dan ook de moeite om even een halte te houden !!!

Aan het einde van onze reis zullen we een speciale pagina aanmaken waar u een uitgebreid reisverslag kan lezen.